dissabte, 4 de març del 2017

L'ASSIGNATURA DE FOLKLORE EN EL CURRÍCULUM

Segons el REAL DECRETO 85/2007, de 26 de gener, pel què es fixen els aspectes bàsics del currículum dels ensenyaments professionals de dansa regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, 

Els objectius de l'assignatura de Folklore en els ensenyaments professionals de dansa contribuiran a desenvolupar en l'alumnat les capacitats següents:
a) Conèixer la diversitat i riquesa del nostre folklore i adquirir un repertori de les danses més representatives.
b) Conèixer les circumstàncies geograficohistòric culturals i sociològiques que han influït en cada regió, donant lloc a les diferents formes, estils i significats de les nostres danses folklòriques.
c) Saber interpretar danses característiques de cada regió.
d) Situar i identificar el nostre folklore a través de una mostra instrumental i / o ballada, o mitjançant el vestit.
e) Despertar el gust i interès per obtenir la màxima informació sobre el nostre folklore: vestits, costums, història, significat social.

Els continguts de l'assignatura de Folklore són:
a) Adquisició de les tècniques i estils de cada regió per a la interpretació de les seves danses.
b) Estudi dels instruments de percussió amb què s'acompanya el ballarí en les diferents danses populars: castanyoles, pulgaretas, vieires, pals, etc.
c) Realització dels passos amb els seus desplaçaments per l'espai en els balls individuals, per parelles i en grup.
d) Estudi de la història de cada regió, autonomia o comunitat, dels seus costums, vestits, tradició i significat social de les seves danses més representatives.
e) Interpretació de les danses més característiques del nostre folklore.
f) Desenvolupament permanent de la memòria.

Els criteris d'avaluació de l'assignatura de Folklore són:
1) Interpretar i realitzar les cobles i variacions que en el moment marque el professor o professora, pertanyents al folklore espanyol més representatiu, acompanyar l'instrument de percussió que la dansa requerisca. Aquest criteri pretén comprovar el coneixement i l'assimilació de l'alumne o alumna dels passos, estils i caràcters de les nostres danses populars, així com dels instruments de percussió amb què es acompanyen els dansaires.
2) Compondre i interpretar en grup una dansa sobre una música popular proposada pel professor o professora. Aquest criteri pretén comprovar la capacitat de situar i identificar el nostre folklore a través d'una mostra musical, mostrant les seves característiques principals i seva evolució per l'espai.
3) Identificar a través d'imatges de vestits folklòrics espanyols, oferits pel professor o la professora, el lloc al qual pertanyen, il·lustrant-los amb els comentaris que l'alumne o alumna considere pertinents. Aquest criteri pretén observar el grau de coneixement adquirit per l'alumnat sobre les circumstàncies geogràfiques, històriques, culturals i sociològiques del nostre folklore, així com la influència i condicionament que tant la indumentària com les anteriors circumstàncies configuren el caràcter, l'estil i la forma de ballar.
4) Interpretar una dansa folklòrica a lliure elecció del alumne o alumna. Aquest criteri pretén comprovar la versatilitat tècnica i interpretativa de l'alumne o alumna quant a forma, caràcter i estil.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada